Homenatge a Pere Calders (1912-2012)

Estàndard

Tal dia com avui de fa 100 anys va nèixer un dels referents de la literatura catalana del segle XX: Pere Calders. El seu llegat literari és ampli però en descaquen els contes que brodava a la perfecció. En són un exemple Croniques de la veritat oculta o Cartes d’ Amor, un recull de cartes d’amor que Calders va escriure a la seva dona, des de l’Exili a Mèxic.

“Rosa meva: No puc penedir-me de cap manera del petó que vaig fer-te ahir. Ho intento, voldria compartir les consideracions que vas fer-me, però les ganes de tornar-te a besar són més fortes que tot això. Vaig sentir una emoció intensíssima, a desgrat d`´esser un petó fugaç, del qual tu eres una mica absent. Va semblar-me que tu també comparties aquesta emoció, però no em vas donar temps, amb el teu seny, de consolidar aquesta presumpció.
No et puc prometre que no et besaré, bonica meva, perquè ho desitjo amb tota l’ànima. Necessito el teu amor, la teva companyia i la il•lusió que em ve de tu.
Pere”

Enllaços d’interés:

Una resposta »

Deixa un comentari